Svar: Ørebarn i badeland

21. maj 2011

Alder:
22 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære Nikolajs mor

Et barn der har haft mellemørebetændelse, men hvor det er behandlet og barnet er erklæret rask, må godt 2-3 uger efter komme i svømmehallen.

Også børn der har fået anlagt dræn må komme i svømmehallen - hvis vandet er rent, hvilket det jo normalt vil være i Danmark. Børn med dræn må også gerne bade i havet.

Man skal passe på med swimmingpools i udlandet, som kan være bakteriefyldte og hvor man ikke kan være helt så sikker på hygiejnen, som man normalt kan være herhjemme.

Tidligere sagde man at man skulle bruge vat i ørerne efter en ...

Annonce

... mellemørebetændelse, når man gik i vandet, for at beskytte mod udefra kommende bakterier - det kan naturligvis være en mulighed, hvis man rejser, for netop at sikre mod bakterier i en pool ... MEN, faktisk siger man nu, at det er en skrøne. Mellemørebetændelse starter nemlig som en infektion i svælget, som så breder sig til øret og det er derfor ikke noget der kommer udefra og ind i øret ...

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Hvis det badeland I skal i er i udlandet, så kan I naturligt sikre jer lidt mod udefrakommende bakterier ved at bruge ørepropper til ham.

Håber du kan bruge dette videre :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.